Klanttevredenheidsonderzoek

Wij toetsten na het afronden van een schade bij onze particulieren relaties of de dienstverlening transparant, duidelijk en correct was. Dit doen wij door middel van een klanttevredenheidsonderzoek (KTO). De terugkoppeling die wij ontvangen uit het KTO wordt gebruikt om de klanttevredenheid te verhogen.

.
KTO 2018 | Totaalcijfer   8,2!
Aan het eind van het jaar tellen wij alle data, die wij ontvangen uit het KTO, bij elkaar op en komen dan uit op een gemiddeld totaalcijfer. Ons totaalcijfer over heel 2018 is een 8,2! Een prachtig cijfer waar wij trots op zijn.

.

Doorgevoerde verbeteringen
Wij zijn continue bezig met het verbeteren van onze organisatie, op het gebied van service en kwaliteit. De volgende verbeteringen zijn inmiddels doorgevoerd naar aanleiding van het KTO.

Duidelijke taal in onze communicatie

In de loop van 2019 worden alle brieven herschreven op taalniveau B1. Dat staat voor eenvoudig Nederlands. De meeste Nederlanders begrijpen teksten op taalniveau B1 zijn geschreven. Daarnaast ontvangen onze medewerkers interne opleidingen en handige tips om te schrijven op taalniveau B1.

Tussentijds beter informeren

Onze relaties willen tussentijds meer op de hoogte gehouden worden over de schadebehandeling. Daarom versturen wij voortaan ‘stand van zaken’ brieven, wanneer de behandeling van een schade langer duurt dan verwacht. Bijvoorbeeld wanneer wij niet verder kunnen werken in een schadedossier, omdat de tegenpartij niet reageert. Het is dan fijn voor onze relatie om te weten waarom de afwikkeling langer duurt.

Verwachtingsmanagement

Onze relaties bellen geregeld of vragen per mail wanneer zij het schadebedrag van ons ontvangen. Wij proberen daarom betaaltermijnen (binnen hoeveel dagen wij gaan betalen) te vermelden in onze communicatie aan onze relaties.